torstai 5. toukokuuta 2011

Päiväni

Tiistaina ajattelin kertoa päivästäni. Heräsin aikaisin, menin koululle tekemään pari koulutehtävää, olin siellä pitempään pikkuveljeni pääsykokeiden takia, yhdeksi menin töihin ja töistä pääsin yhdeksältä illalla. En siis ajatellut kertoa teille tiistaistani.

Eilen minä heräsin kuudelta töihin (mihinpä muualle tuohon aikaan). Kävin suihkussa, pukeuduin ja kävelin alle kymmenen minuutin työmatkan sairaalalle. Töistä pääsin kolmelta, jonka jälkeen yritin tavoittaa isännöitsijäni (joka oli lähtenyt viisi minuuttia ennen saapumistani) ja kävin kaupassa. Kävellessäni asunnolle ajattelin olisipa töitä huomennakin.

Asunnolla vaihdoin vaatteeni parhaimpiin kotivaatteisiin: t-paitaan, legginseihin ja villasukkiin. Nautin yksinolon hetkistä, kun ikkunoista paistoi sisään aurinko. Söin jäätelön, piilottelin kurkkukipua ja yskää peiton alla, kuuntelin musiikkia koneelta, luin blogeja sekä piirsin pitkästä aikaa postikortteja (jotka ovat vesiväriä vaille valmiit). Olin hyväntuulinen viiden päivän työputken jälkeen, josta nautin kovasti.

Yhdeksältä olin kuitenkin jo rautatieasemalla ja hetkeä myöhemmin taajamajunassa puolitoista tuntia (sitä ennen toki pakkasin ja kävelin painavat kassit kourassa musiikkia kuunnellen). Musiikki soi myös junassa lukiessani Liisa Ihmemaassa. Tuon puolentoista tunnin päästä olin kotona, missä oli hyvä mennä nukkumaan.

Nyt vieressäni on pikkusisko, joka syö Amerikan pastilleja ja lukee muistiinpanojani hiljaisen narskutuksen tahtiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti